search

4 locaties waar displaysystemen het ultieme communicatiemiddel zijn

Geschreven door Carrie Kok | 23 april 2019

Volg mij op:

4 locaties waar displaysystemen het ultieme communicatiemiddel zijnDe uitspraak “een beeld zegt meer dan duizend woorden” klinkt misschien cliché, maar er zit zeker een kern van waarheid in. In ieder geval als het aan het picture superiority effect ligt. Volgens deze theorie herinneren mensen zich na drie dagen nog 10% van de gesproken boodschap en nog 60 % van het beeld. Het over kunnen brengen van beelden is dus minstens zo belangrijk als het overbrengen van een tekst. Een ideale manier om dit te realiseren is door gebruik te maken van displaysystemen waarbij je tekst en beeld kunt combineren en zo de aandacht op jouw bedrijf, product of dienst te vestigen. Om te zorgen dat jij ook van het picture superiority effect kunt profiteren, vertel ik in dit blog meer over displaysystemen als communicatiemiddel. Ik ga in op vier locaties waar displaysystemen het ultieme communicatiemiddel zijn en ik heb een aantal handige voordelen van displaysystemen voor je op een rijtje gezet.

 

Op de beurs: spring in het oog bij nieuwe klanten

Op de beurs is het van groot belang om bij potentiële klanten in het oog te springen. Hiervoor zul je je moeten onderscheiden van concurrenten. En dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan, want je hebt niet altijd veel ruimte, mensen lopen elkaar nogal eens voor de voeten en de concurrentie in creativiteit is groot. Toch is de oplossing hiervoor relatief eenvoudig! Een van de middelen die je hiervoor kunt inzetten zijn pop-up wanden. Met name voor tijdelijke projecten biedt dit de ideale oplossing om je stand creatief in te richten. 

Enkele voordelen van dit displaymedium zijn:

  • Tijdsbesparing
  • Flexibiliteit in uitstraling
  • Relatief goedkoop
  • Meervoudig gebruik 

Kortom, het gebruik van pop-up wanden biedt een hoop voordelen en dat komt goed uit, want een beurs is vaak al hectisch genoeg.  

 

In de winkel: creëer een unieke winkelervaring

In het ideale geval stappen klanten uit zichzelf de winkel binnen. Maar lukt dat niet dan kun je ze natuurlijk altijd een handje helpen. Dit kan door buiten al de aandacht van potentiële klanten te trekken. Hoe je dit doet? Bijvoorbeeld door het plaatsen van displays voor de winkel of in de etalage. En zijn klanten eenmaal binnen? Dan geef je ze het liefst unieke winkelervaring waardoor ze enthousiast worden, aankopen doen en de kans groter is dat zij nog eens terugkomen. Hierbij bied je klanten voldoende informatie en creëer je een goede sfeer in de winkel. De kans op een aankoop kun je vergroten door displays op de juiste plek in de winkel te plaatsen. Roll-ups zijn hiervoor ideaal. In de buurt van de kassa zijn mensen immers eerder geneigd tot impulsaankopen. Een eenvoudige oplossing om je verkoop te verhogen dus. Roll-ups zijn er in alle soorten en maten en bieden daarmee de ideale oplossing om je producten of boodschap te promoten.   

 

Op kantoor: maak de werkomgeving aantrekkelijk

Medewerkers brengen soms meer tijd op kantoor door dan thuis. De sfeer binnen het kantoor is daarom van groot belang. Een goede sfeer vergroot immers de kans op tevreden medewerkers. Bovendien heeft een mooie werkomgeving niet alleen invloed op eigen medewerkers, het speelt ook een grote rol voor de indruk die bezoekers van het bedrijf krijgen. Je geeft bezoekers hiermee immers een kijkje in de keuken van jouw bedrijf en laat daarmee een bepaalde indruk achter bij bezoekers. Zo kun je de wachtruimte of kantine bedrukken met vliesbehang waardoor de ruimte een totaal andere uitstraling krijgt. Ook displaymedia zoals posterprofielen, bannersystemen en pop-up systemen kunnen je helpen de sfeer in jouw bedrijf te benadrukken. Daarnaast bieden deze media de mogelijkheid om een jouw merkverhaal weer te geven. Want een kantoor hang je nu eenmaal niet vol met reclameborden en je roept er al helemaal geen boodschappen door de speakers.

 

Buiten: Iets te vieren (of niet), hang de vlag uit!

Beperk je niet tot binnen, maar maak gebruik van de extra ruimte die buiten je biedt. Display media van goede kwaliteit kunnen jouw boodschap door weer en wind naar je publiek communiceren. De ideale oplossing hiervoor zijn vlaggen. Deze zijn beschikbaar in alle soorten en maten waardoor ze buiten bij een strandtent kunnen staan, maar ook binnen op de beurs. Zo zijn er vlakken met hoekige vormen, maar ook druppelvormig. Met een wapperend doek zorg je voor een echte eyecatcher als communicatiemiddel en trek jij de aandacht bij iedere gelegenheid en op ieder evenement – zoals de opening van een nieuwe vestiging.

 

Welke displaysystemen kies jij?

Displaysystemen zijn ideaal als communicatiemiddel om klanten te bereiken. Ik heb je verteld dat dit zowel op de beurs, in de winkel, in je eigen bedrijfspand of zelfs buiten kan zijn. Opties genoeg dus! En natuurlijk kun je de systemen ook combineren. Benieuwd naar meer informatie over displaysystemen? Download dan onderstaande brochure waarin we je alles vertellen over onder andere banners, pop ups en beach flags.

Brochure FILMOexpo 

Onderwerpen: Presenting

Nieuwste artikelen:

Contact opnemen