search

Praktijkvoorbeeld: Gigantische vloersticker is ultieme blikvanger

Geschreven door Ingrid de Boer | 12 maart 2019

Volg mij op:

Gigantische vloersticker als ultieme blikvangerVoor de aankleding van evenementen kun je het eigenlijk zo gek niet bedenken of het kan iets toevoegen aan de sfeer. Tapijten en planten voor een huiselijke sfeer, de nieuwste gadgets en LED schermen voor een futuristisch gevoel of grote loungebanken en hangplekken om sociale interactie te vergoten. Dit soort accessoires en details maken de aankleding compleet, maar vergeet niet om eerst een goede basis te creëren. Printmedia zoals vloerstickers helpen je niet alleen om een boodschap te communiceren – denk aan bewegwijzering – maar ook om de visuele basis te leggen voor je event. In Berlijn deed Fotoreklame dat in de vorm van een gigantische windmolen print op de vloer.

 

Niemand wil struikelen, dus kijk je naar de grond

De grootste kracht van een vloersticker zit ‘m in de attentiewaarde van de vloer waarop deze bevestigd is. Ze zijn niet te missen omdat je er overheen loopt. Mensen kijken nu eenmaal veel naar beneden tijdens het lopen, uiteraard om niet te struikelen. Vooral bij traplopen valt het op, daarbij kijkt iedereen naar beneden om te zien hoe ver de treden uit elkaar liggen. Dat naar beneden kijken biedt kansen voor reclamemakers en bedrijven die hun boodschap willen communiceren aan het publiek in een bepaalde ruimte. Jouw yoghurtmerk promoten in het koelvak van de supermarkt? Mensen naar de populaire vleugel in jouw museum leiden? In de centrale stationshal jouw nieuwste automodel adverteren? Vloerstickers!

 

Met een gigantisch ontwerp val je zeker op

Dat vloerstickers de aandacht van bijna alle bezoekers trekken (vooral als deze op een trap bevestigd is), mag duidelijk zijn. Als je dan ook nog eens kiest voor een enorm ontwerp, dan weet je zeker dat jouw boodschap opvalt. Dat was absoluut het geval tijdens het evenement van de Duitse Telekomcentrale in Berlijn. Het Berlijnse reclamebureau Fotoreklame kreeg de opdracht om een gigantische windmolenprint op de vloer van het hoofdkantoor van Telekom aan te brengen. Omdat het om een tijdelijke campagne ging, koos Fotoreklame voor tijdelijk vloersticker materiaal dat zeer eenvoudig aan te brengen én te verwijderen is.

 

Easy dot vloerstickers

Het gebruikte vloersticker materiaal is voorzien van een speciale Easy Dot belijming, hierdoor is de folie super snel, eenvoudig en luchtbelvrij aan te brengen. En als het evenement voorbij is, verwijder je de stickers in een mum van tijd zonder lijmresten achter te laten. Deze eigenschappen leveren je een enorme tijdbesparing op en zijn ideaal voor grote oppervlakken. Een bijkomend voordeel is dat je de folie niet hoeft te lamineren. Je print het ontwerp direct op de oppervlaktestructuur. Bovendien hoef je je niet druk te maken over een glad oppervlak waarover bezoekers kunnen uitglijden. De speciale oppervlaktestructuur voorkomt dat.

 

Het indrukwekkende resultaat

Zoals je hieronder op de foto’s ziet, was de enorme en kleurrijke afbeelding van de windmolen een echte blikvanger op de evenementlocatie van Deutsche Telekom.

Gigantische vloersticker als ultieme blikvanger

Gigantische vloersticker als ultieme blikvangerGigantische vloersticker als ultieme blikvanger

Gigantische vloersticker als ultieme blikvanger

Gigantische vloersticker als ultieme blikvanger

Gigantische vloersticker als ultieme blikvanger 

Meer over printmedia voor events?

Heeft Fotoreklame je geïnspireerd om vaker vloerstickers in te zetten voor de aankleding van evenementen of het verspreiden van (reclame)boodschappen? Download dan onze brochure over deze bijzondere printmedia waarin je nog veel meer praktijkvoorbeelden tegenkomt.

Download de Brochure Vloerstickers

Onderwerpen: Presenting, Easy dot

Nieuwste artikelen:

Contact opnemen