search

Printmedia voor tijdelijke toepassingen, zoals events en actiereclame

Geschreven door Marlies Hofhuis | 22 december 2015

Volg mij op:

folieIn veel van onze blogartikelen benadrukken we de lange levensduur van onze printmedia. Maar voor sommige toepassingen is een lange levensduur helemaal niet van belang.
Sterker nog, soms wil je jouw visuele communicatie maar tijdelijk of eenmalig gebruiken.

Dit kan het geval zijn bij tijdelijke acties in winkelpanden, informatievoorziening bij evenementen (denk aan bewegwijzering) en beursstands.

Lees hierover in dit blogartikel.

 

Zelfklevende printmedia met dot belijming

Ideaal voor tijdelijke toepassing is zelfklevende printmedia met een dot belijming. Deze kan bij evenementen bijvoorbeeld aanbracht worden op (gehuurde) standbouw zonder het materiaal te beschadigen. Na afloop van het (buiten)evenement kan het makkelijk verwijderd worden. Bovendien laat de folie bij het afbreken van de stand geen lijmresten achter en kun je het gehuurde materiaal weer netjes inleveren. Lees ook een eerder artikel met meer manieren om een unieke beursstand te creëren.

Een andere toepassing van dit materiaal is raam- en instore reclame. Door de dotbelijming kan deze folie zeer snel, eenvoudig luchtbelvrij aangebracht worden door het eigen winkelpersoneel. Ideaal dus voor korte termijn campagnes, kijk maar naar de volgende video:

 

Printmedia zonder lijm – eenvoudig te verwijderen en herpositioneren

In sommige gevallen is een folie zonder lijm een uitkomst, vooral als je zeker wilt weten dat er geen lijmresten achterblijven of je de sticker veelvuldig wilt herpositioneren of hergebruiken. Dergelijke folies kun je ook inzetten voor decoratieve doeleinden en hechten het beste op gladde ondergronden zoals glas. Het materiaal bevat geen lijm en is daarom erg eenvoudig te verwijderen. Deze folie is verkrijgbaar in de variatie transparant en wit. De transparante folie is zeer geschikt voor raam(actie)reclame, door deze in spiegelbeeld te printen kun je de folie aan de binnenzijde van het raam plakken. De witte variant is zeer geschikt voor in-store promotie op gladde oppervlakken zoals metaal of flatscreens.
 

Printmedia met een gladde semi-permanente lijm

Folies met een gladde semi-permanente lijm zijn breed inzetbaar. Bij evenementen of beurzen kun je er de (meestal saaie) gladde oppervlakken van jouw stand mee verfraaien. Maar ook voor de aankleding van winkel etalages of point-of-sale reclame is deze folie geschikt. Doordat de folie wat dikker is kun je deze net als folie met dot belijming makkelijk, snel en luchtbelvrij aanbrengen op allerlei gladde oppervlakken. De semi-permanente lijm zorgt ervoor dat je de folie ook weer makkelijk kunt verwijderen. Doordat de folie een gladde lijmlaag heeft, is er geen textuur aan het oppervlak zichtbaar zoals bij een folie met dot belijming wel het geval is.

beurzen

 

Test het zelf

Wil je de folies zelf uitproberen? Vraag een gratis samples aan.

Samplepakket zelfklevende printmedia  voor tijdelijke toepassingen  

 

 

Onderwerpen: Presenting

Laatste blogs:

Contact opnemen