search

Seizoensactie? Zet tijdelijke printmedia in zoals vloerstickers of raamfolie

Geschreven door Carrie Kok | 6 augustus 2019

Volg mij op:

beachvlag, raamfolie, stickerSeizoenswisselingen, feestdagen of de start van het nieuwe schooljaar zijn bij uitstek tijden voor het opzetten van succesvolle acties. Lok winkelend publiek naar binnen door een zomers tintje aan je actie te geven met beachvlaggen. Of trek op een ludieke manier de aandacht van klanten en voorbijgangers door het plaatsen van vloerstickers of pop-up banners voor een tijdelijke summer of winter sale actie. In dit blog voorzien we je van inspiratie voor mooie seizoensacties. Zowel voor binnen als rondom de winkel!  

Trek de aandacht buiten je winkel

Waarom zou je alleen binnen de winkel aandacht van klanten trekken, als je dat ook buiten de winkel kunt doen? Hiermee trek je immers ook de aandacht van toevallige voorbijgangers of shoppers die twijfelen of ze je winkel naar binnen stappen. Hieronder geef ik enkele voorbeelden van seizoensacties die je eenvoudig kan toepassen in je winkel:

·      Ga voor een speels effect met een beach vlag

Beachvlaggen zijn eenvoudig en flexibel op te zetten. In een mum van tijd staat er een perfecte aandachtstrekker die snel een wat informeler gevoel geeft door de speelse vlag. Ook is een beach vlag ideaal bij bijvoorbeeld een (eet)kraampje of bij de ingang van een winkel. Tegelijkertijd doen vlaggen het ook altijd goed op een beurs. Dit maakt beachvlaggen een duurzaam middel doordat ze inzetbaar zijn bij zowel acties als events. Deze vlag systemen zijn verkrijgbaar in verschillende maten en soorten, dus je kan groots uitpakken of juist kiezen voor een meer bescheiden formaat. Ben je op zoek naar en eyecatcher die je gemakkelijk op kunt bergen en transporteren? Dan zijn de beachvlaggen die geleverd worden met handige meeneemtas (en mast) zeker een goed idee.

·      De vloer op met vloerstickers

Ook het gebruik van vloerstickers hoef je niet tot in de winkel te beperken. Vloerstickers hebben een hoge kleefkracht en zijn daarmee ideaal voor lastige ondergronden. Ook bestaan veel vloerstickers uit opvallende visuals en teksten, waardoor ze zowel binnen als buiten een goede aandachtstrekker zijn. Daarnaast hoef je geen rekening te houden met schoeisel, want ook met natte schoenen kun je door een antislip laag veilig over vloerstickers heenlopen.

·      Val op met een rollbanner

Wil je opvallen en tegelijkertijd visueel een boodschap communiceren? Denk dan eens aan rollbanners. Net als vlaggen en vloerstickers, zijn rollbanners ideaal promotiemateriaal in bijvoorbeeld winkels, maar ook op beurzen. Deze mobiele displaysystemen zijn eenvoudig opnieuw inzetbaar bij andere acties en events. Een ideaal product dus wanneer je op zoek bent naar een blikvanger die makkelijk op te zetten en vervoeren is.  

·      Raamfolie als eyecatcher

Wil je jouw winkel op een originele manier in the picture spelen? Trek dan de aandacht door gekleurde glasdecoratie in te zetten. Breng bijvoorbeeld een bijzonder patroon aan op een glazen deur, in de etalage of op een ruit. Wil je een tijdelijke actie promoten, dan is Solvoprint Glass deco ideaal. Dit materiaal is eenvoudig verwijderbaar en verkrijgbaar in vijf varianten: etched glassfrosteddustedmint en rose. De variant met de 'etched glass' look is een populaire keuze, met zijn lichtdoorlatende en zilverkleurige kenmerken. Het is een mooie vorm van decoratie die een luxe uitstraling geeft. In dit blog kan je alvast meer vinden over het aanbrengen van het glasfolie.

Wijs je klanten de weg in de winkel

Prints zijn er niet alleen ter decoratie, maar dienen in bepaalde gevallen ook als communicatiemiddel. Hieronder volgen enkele voorbeelden van printmedia welke zeer geschikt zijn voor in de winkel:  

·      De weg wijzen met vloerstickers

Wil je de klant letterlijk naar je actie toetrekken, dan kan een vloersticker een optie zijn. Hierbij doet de vloersticker dienst als bewegwijzering. Vloerstickers zijn met name geschikt voor een concrete boodschap. Anders leidt het juist af van je producten of diensten. Dit maakt een vloersticker zeer geschikt voor bijvoorbeeld een concrete seizoensactie.

·      Ga voor een professionele display

Naast vloerstickers zijn ook displays en point of sale materiaal ideaal om je boodschap te communiceren. In mooie displays plaats je je product op een voetstuk en kies je eenvoudig een grafisch ontwerp dat past bij bijvoorbeeld het seizoen of een actie.

·      De lucht in met banners aan het plafond

In de meeste gevallen kom je banners op de grond tegen, maar vergeet ook het plafond niet. Banners aan het plafond werken niet alleen sfeer verhogend, maar zijn ook ideaal als bewegwijzering. Denk maar aan de duidelijke bewegwijzering in het magazijn van IKEA. Bovendien zijn banners ook eenvoudig weer te vervangen.

·      Aandacht door actiestickers

Omdat acties van een tijdelijke aard zijn, is het vaak een voorwaarde dat je decoratie snel en makkelijk kunt aanbrengen, maar ook makkelijk weer kunt verwijderen. Deze voorwaarden gelden absoluut voor Easy dot folie. Dit zelfklevende vinyl is eenvoudig te gebruiken als sticker op deuren, muren of schappen. Daarnaast hoef je geen rekening te houden met verschillende ondergronden.

Maak jouw winkel klaar voor het seizoen

Wil je de aandacht vestigen op bepaalde producten of diensten dan zijn er op het gebied van printmateriaal talloze opties. Ben je naar aanleiding van dit blog enthousiast geworden om zelf aan de slag te gaan met een leuke actie? Dan is meer inspiratie nooit weg. Download onderstaande Window Graphic brochure voor nog meer praktijkvoorbeelden en originele toepassingen.

Brochure raamfolie

Onderwerpen: Presenting, Mounting

Nieuwste artikelen:

Contact opnemen